Browse by Document type

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Authors | No Grouping
Jump to: A | B | D | G | J | K | L | M | P | R | S | W | | | | | | | | | |
Number of items: 42.

A

Azim Premji Foundation, (APF) (2023) पाठकों के विचार. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 120-130.

Azim Premji University, (APU) (2023) Pathshala Bheetar Aur Bahar, March 2023. Pathshala Bheetar Aur Bahar, 5 (15). pp. 1-132. ISSN 2582-483X

B

Bubna, Mahesh (2023) A procedure to (approximately) trisect an arbitrary angle. At Right Angles. pp. 51-52. ISSN 2582-1873

D

De, Prithwijit (2023) To factor or not to factor. At Right Angles. pp. 30-31. ISSN 2582-1873

G

Gupta, Charu (2023) A (S)Trip with a twist. At Right Angles. pp. 7-11. ISSN 2582-1873

J

Jagathapu, Kasi Rao (2023) Another theorem for congruence of triangles. At Right Angles. 35 -39. ISSN 2582-1873

K

K., Sasikumar (2023) Achu’s primes - a special class of weak primes. At Right Angles. pp. 40-42. ISSN 2582-1873

Kancharla, Adish (2023) A problem from the 2019 zonal informatics olympiad. At Right Angles. pp. 63-65. ISSN 2582-1873

Komenaka, Ian and Metz, James (2023) A conversation with Ian classroom about squares and cubes. At Right Angles. pp. 12-14. ISSN 2582-1873

Kurien, Anand Mathew (2023) Ramanujan: From Zero to Infinity. At Right Angles. pp. 88-91. ISSN 2582-1873

L

Lakshman, Vishnu (2023) Beware of the Devil in your Dreams! At Right Angles. pp. 86-87. ISSN 2582-1873

M

Makhija, Aman (2023) Deriving an equation for the Sun’s path. At Right Angles. pp. 69-73. ISSN 2582-1873

Mukhopadhyay, Utpal (2023) Derivation of formulae for solving some common arithmetic problems. At Right Angles. pp. 20-23. ISSN 2582-1873

P

Prakash, Anand (2023) Products of sums of all co-primes from 1 till any given number. At Right Angles. pp. 92-95. ISSN 2582-1873

R

Ramachandran, A. (2023) On the circumcentres of isosceles trapezia. At Right Angles. pp. 32-34. ISSN 2582-1873

Rao, Muralidhar and M, Parinitha (2023) A number theory problem from Hungarian math olympiad. At Right Angles. pp. 66-68. ISSN 2582-1873

S

Sastry, K. M. (2023) A divisibility chain problem. At Right Angles. pp. 96-97. ISSN 2582-1873

Sensowa, Progyan (2023) An algorithmic approach to multiplication using “ekadhikena purvena sutra”. At Right Angles. pp. 15-19. ISSN 2582-1873

Sharma, Toyesh Prakash (2023) Divergence and convergence of two closely related infinite series. At Right Angles. pp. 98-100. ISSN 2582-1873

Sharma, Toyesh Prakash (2023) Four problems on surds. At Right Angles. pp. 59-62. ISSN 2582-1873

Shirali, Padmapriya (2023) Speed, test, distance and graphs. At Right Angles. pp. 2-11. ISSN 2582-1873

Shirali, Shailesh (2023) Geometric proofs of two trigonometric identities. At Right Angles. pp. 46-50. ISSN 2582-1873

Shirali, Shailesh (2023) Interesting infinite, recurring decimals. At Right Angles. pp. 43-45. ISSN 2582-1873

Shirali, Shailesh (2023) On trisecting an angle. At Right Angles. pp. 53-58. ISSN 2582-1873

Space, Math (2023) Assessing mathematical proficiency at the secondary stage – I. At Right Angles. pp. 24-29. ISSN 2582-1873

W

Warhadpande, Mahit and Ghosh, Abhroneel (2023) Real world implications of a KVPY problem. At Right Angles. pp. 74-85. ISSN 2582-1873

आलम, शाह (2023) हमारे समय में श्रम की गरिमा. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 92-97.

कांडपाल, केवल आनन्द (2023) बच्चों ने बनाया अपनी कक्षा के संविधान का संकल्प प्रस्ताव. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 20-26.

ख़ान, महमूद and चमोली, मनोहर and कलाम, अब्ल and मदान, अमन and मिश्रा, मयंक (2023) स्कूल / कक्षा में संवैधानिक मूल्यों का शिक्षण कैसे हो? Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 105-119.

ख़ान, रुबीना and झरबड़े, महेश (2023) गाँव, नदी और कठपुतली का इतिहास. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 7-11.

ख़ान, शिफ़ा (2023) बारिश और बच्चों के अनुभव मौखिक बातचीत का शैक्षिक महत्त्व. Pathshala Bheetar Aur Bahar.

गुर्जर, मुरलीधर (2023) भाषा शिक्षण के तरीक. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 80-83.

जोशी, कमलेश चंद्र (2023) बच्चों का लेखन पोर्टफ़ोलियो : एक विश्लेषण. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 33-40.

नौटियाल, विजय आनंद (2023) बच्चों के साथ कक्षा में अक्षांश–देशान्तर पर कार्य के अनुभव. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 84-91.

पटेल, सुमन (2023) कहानी की कथा. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 73-79.

पालीवाल, मीनू (2023) पढ़ना, अक्षर–मात्रा से आगे... Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 27-32.

भाटिया, पूनम and राय, दीपक (2023) किताबें पढ़ने का चस्का बच्चों में स्कूल के प्रति अनुराग बढ़ाता है. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 98-104.

मदान, अमन (2023) चरित्र निर्माण : किशोरों की विरोधों से निपटने की संस्कृति. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 41-46.

मालवीय, मुकेश (2023) अक्षांश और देशान्तर की बातें. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 63-66.

मिश, ऋषभ कुमार (2023) सामाजिक विज्ञान की कक्षा में विद्यार्थियों का दैनन्दिन ज्ञान. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 47-55.

मौर्य, माया (2023) स्कूली शिक्षा में भाषा का आकलन सार्थक तरीक़े अपनाने की ज़रूरत. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 56-62.

सिंह, अनिल (2023) दहलीज़ से बाहर सामाजिक विज्ञान का संसार. Pathshala Bheetar Aur Bahar. pp. 11-19.

This list was generated on Wed Jul 17 06:28:20 2024 UTC.